REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO


Postanowienia ogólne


Sklep "ŚWIETLIK" obsługiwany przez firmę
"ŚWIETLIK" Leszek Świetlik
ul. Korczaka 9
85-319 Bydgoszcz
NIP: 554-064-32-32
Regon: 090391298Zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej pod nr
ewid.: 34020
wydany przez Prezydent Miasta Bydgoszczy
tel. +48 52 373 06 32
Kontakt: od poniedziałku do piątku w godzinach od 10 do 17
Adres emai: sklep@swietlik.pl


Oferta i realizacja zakupów


Sklep ŚWIETLIK prowadzi sprzedaż produktów za pomocą sklepu internetowego
dostępnego pod adresem
http://www.swietlik.pl lub http://swietlik.pl
Towary oferowane przez sklep ŚWIETLIK są nowe i pełnowartościowe chyba że na stronie
produktu wyraźnie zaznaczono inaczej.
Pełna informacja o towarze znajduje się w opisie poszczególnych towarów.
Towar jest każdorazowo sprawdzany przed wysyłką.
Zobowiązujemy się dostarczyć towar bez wad w stanie kompletnym, z wyłączeniem wad
wskazanych w ofercie sprzedaży.
Do wartości zakupów doliczany jest koszt przesyłki podany przy wyborze formy przesyłki i
zapłaty.
Wszystkie ceny podawane w sklepie ŚWIETLIK są cenami wyrażonymi w złotych polskich
(PLN) i zawierają podatek VAT.
W każdej paczce z zamówieniem wysyłany jest dokument poświadczający zakup (paragon
lub na życzenie klienta faktura).


Dokonywanie zakupów:


• wybranie żądanego towaru poprzez dodanie do panelu koszyka zamówień.
• wybór formy płatności i sposobu przesłania wybranego produktu bądź produktów.
Wybrana forma przesyłki i płatności związana jest z opłatą w wysokości oznaczonej
przy wybranej formie przesyłki i zapłaty.
• wpisanie prawidłowych danych kontaktowych do przesyłki i faktury.
• wyświetlone zostanie podsumowanie wszystkich kosztów ponoszonych przez
klienta i wymagane jest potwierdzenie zapoznania się z regulaminem oraz potwierdzenie
zgody na wykorzystanie danych osobowych w celu realizacji zamówienia
• w przypadku wyboru zakupu z przedpłatą wykonać przelew w czasie 7 dni od
zamówienia na konto firmy "ŚWIETLIK" Leszek Świetlik w mBanku o nr 46 1140
2004 0000 3402 3355 4387
• w przypadku wyboru przesyłki za pobraniem klient opłaca przesyłkę przy odbiorze.
Towar wysyłany jest do klienta niezwłocznie po otrzymaniu przedpłaty lub po
potwierdzeniu zamówienia przy przesyłce za pobraniem.
Maksymalny czas wysyłki to 14 dni roboczych.
Przesyłki nadajemy od poniedziałku do piątku
Przesyłka nadana po godz 12 jest traktowana jako wysyłka w kolejnym dniu roboczym.
O realizacji zamówienia, otrzymaniu wpłaty, o wysłaniu przesyłki klient jest informowany
poprzez e-mail podany przy zamówieniu.


Zwroty do 14 dni

Kupujący, zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2017 r. o prawach konsumenta, może odstąpić
od umowy bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie
14 dni, liczonym od dnia otrzymania rzeczy. Do zachowania tego terminu wystarczy
wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Kupujący ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy niezwłocznie, jednak nie później niż
14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy.
Kupujący odsyła zwracane przedmioty na własny koszt i własne niebezpieczeństwo.
Sprzedawca zwraca pieniądze w ciągu 14 dni od chwili otrzymania oświadczenia o
odstąpieniu od umowy. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności
otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia
przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi
wcześniej. Kupujący otrzymuje zwrot kwoty wartości towaru oraz przesyłki od sprzedawcy
do klienta w najtańszej formie jaką sklep proponuje.
Zwrot pieniędzy za towaru wysłany z przedpłatą następuje na konto klienta.
Zwrot pieniędzy za towaru wysłany za pobraniem nastąpi przelewem na adres klienta
chyba że klient zgodzi się na przelew na konto. Klient nie ponosi żadnych dodatkowych
kosztów przelewów.
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem
korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru,
cech i funkcjonowania rzeczy.
Przedsiębiorca w takim wypadku może pomniejszyć zwrot ceny produktu o tyle, o ile
zmniejszyła się wartość rzeczy.
Wzór - przykład odstąpienia od umowy:
Ja [imię, nazwisko kupującego] niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy
sprzedaży następujących rzeczy: [nazwy kupionych przedmiotów],
Numery zamówienia [numery],
Data zawarcia umowy to [data],
Data odbioru przedmiotów [data] .
Imię i nazwisko: [imię i nazwisko kupującego]
Dane do przelewu:[nr konta]
Adres: [adres kupującego]
Data: [data odstąpienia od umowy]
* Oświadczam, że znane są mi warunki zwrotu towaru w przypadku odstąpienia
umowy zawartej na odległość.
* Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu realizacji
odstąpienia od umowy sprzedaży.
* Podane dane są niezbędne w celu dokonania przelewu za zwracany towar
zgodnie z obowiązującymi przepisami RODO
* Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych
są dostępne na stronie sklepu internetowego swietlik.pl
Podpis: [tylko jeżeli formularz jest wysyłany w wersji papierowej]


Formularz zwrotu towaru.pdf

Kontakt w sprawie reklamacji, gwarancji i zwrotów:
email: sklep@swietlik.pl
adres pocztowy: "Świetlik" Leszek Świetlik
ul. Korczaka 9/sklep
85-319 Bydgoszcz


Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Kupującemu (konsumentowi) w odniesieniu
do umów:
• - o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną
zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia,
że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od
umowy;
• - w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana
według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb;
• - w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym
opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
ochronę
zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu;
• - w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu
na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
Reklamacje
Ustawa Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
(Dz.U. nr 16, poz. 93 ze zm.).


Opis procedury reklamacyjnej z tytułu rękojmi:


Sprzedający odpowiada za wady produktu na podstawie obowiązujących przepisów
prawa. W przypadku sprzedaży niebędącej sprzedażą konsumencką, wyłącza się
przepisy o rękojmi zawarte w Kodeksie Cywilnym.
2 lata na możliwość złożenia reklamacji od momentu wydania produktu klientowi. Za wadę
fizyczną należy w szczególności uznać sytuacje, gdy produkt:
• nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w
umowie oznaczony albo wynikający
z okoliczności lub przeznaczenia;
• nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego, w tym
przedstawiając próbkę lub wzór;
• nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu
umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
• została kupującemu wydana w stanie niezupełnym.
Adres do składania reklamacji:
email: sklep@swietlik.pl
adres pocztowy: "Świetlik" Leszek Świetlik
ul. Korczaka 9/sklep
85-319 Bydgoszcz
Poprawnie złożona reklamacja powinna zawierać co najmniej:
imię, nazwisko, adres, adres e-mail Kupującego,
datę zawarcia Umowy stanowiącej podstawę reklamacji,
przedmiot reklamacji, ze wskazaniem żądania Kupującego,
wszelkie okoliczności uzasadniające reklamację.
*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu rozpatrzenia
reklamacji.
*Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych są dostępne na stronie
sklepu internetowego swietlik.pl


Protokół reklamacyjny.pdf

Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed
rozpatrzeniem reklamacji Sprzedający zwraca się do składającego reklamację o jej
uzupełnienie we wskazanym zakresie.
Konsument może żądać naprawy, wymiany towaru na nowy, obniżenia ceny lub
odstąpienia od umowy chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych
niedogodności dla Klienta wymieni towar na nowy, pozbawiony wady lub naprawi wadliwy
egzemplarz.
Zwrotu pieniędzy Konsument może żądać gdy wada ma charakter istotny. O tym, czy tak
jest, decyduje sprzedawca. Co oznacza termin „wada istotna”?
Oznacza on taką wadę, której wystąpienie uniemożliwia korzystanie z produktu zgodnie z
jego przeznaczeniem.
Sprzedający rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania w prawidłowej
postaci.
Jeżeli w ciągu 14 dni Sprzedający nie ustosunkuje się do żądań Klienta, oznacza to, iż
uznał żądania za uzasadnione.
W każdym z powyższych przypadków, gdy realizacja żądań Klienta wiąże się z dostawą
nowego lub naprawionego produktu, koszty dostawy ponosi Sprzedający.
Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na podany przez Kupującego adres e-mail bądź
na adres poczty tradycyjnej.


Ochrona danych osobowych


A. Bezpieczne zakupy:


Strona sklepu swietlik.pl wykorzystuje bezpieczne połączenie SSL.
Przesyłane dane, są szyfrowane przez specjalny protokół SSL.
Dokonując zakupu w naszym sklepie każdy Klient ma pewność,
że wszystkie podane informacje są bezpieczne.
Firma ŚWIETLIK dokłada wszelkich starań w celu ochrony Państwa danych.
Podane dane są przetwarzane w sposób zapewniający im odpowiednie bezpieczeństwo
oraz poufność, w tym ochronę przed nieuprawnionym dostępem do nich
i do sprzętu służącego ich przetwarzaniu oraz przed nieuprawnionym korzystaniem
z tych danych oraz sprzętu.,


B. Polityka prywatności – ochrona danych osobowych.

Administratorem danych osobowych sklepu internetowego swietlik.pl , prowadzonym pod
adresem www.swietlik.pl jest:
Firma: „ŚWIETLK” Leszek Świetlik ul. Korczaka 9 , 85-319 Bydgoszcz
Jako firma odpowiadamy za wykorzystanie danych w sposób bezpieczny, zgodny z
umową, w sposób jasny i przejrzysty dla osoby której te dane dotyczą
oraz w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa.
Dane osobowe zamawiającego będą przetwarzane wyłącznie w
celu realizacji złożonego zamówienia, w tym wypełnienia nalepki adresowej,
powiadomienia o statusie zamówienia, rozpatrywania roszczeń, dokonania zwrotu,
wystawienia faktury i prowadzenia sprawozdawczości finansowej.
Dane osobowe Klienta chronione zgodnie z ustawą o RODO i nie są przekazywane,
odsprzedawane ani użyczane innym osobom lub instytucjom. Niezbędne dane osobowe
mogą zostać udostępnione jedynie podmiotom, za pośrednictwem których Sprzedawca
realizuje zamówienie. Sklep przetwarza wyłącznie dane konieczne w celu wywiązania się
z umowy kupna – sprzedaży towarów i usług (realizacja zamówienia).
- Dane które są niezbędne do realizacji zamówienia
Podanie poniższych danych jest dobrowolne i wymaga Państwa zgody
Są one niezbędne dla celu zrealizowania złożonego zamówienia
w sklepie internetowym swietlik.pl

W celu realizacji zamówienia wymagamy podania następujących danych osobowych
- Nazwisko i Imię
- Adres do wysyłki
- Nr telefonu
- Adres e-mail
- Nr NIP firmy w przypadku zakupu na fakturę
- Przysługujące uprawnienia


Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych osobowych,
prawo do ich zmiany oraz do bycia zapomnianym przez całkowite usunięcie danych
osobowych.
Przysługuje Państwu prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych.
W takiej sytuacji Państwa dane zostaną trwale usunięte.
W takiej sytuacji prosimy o kontakt na adres e-mail sklep@swietlik.pl
telefonicznie +48 52 373 06 32 lub pisemnie na adres:
„ŚWIETLK” Leszek Świetlik ul. Korczaka 9 , 85-319 Bydgoszcz
W przypadku nieprawidłowych lub nieaktualnych danych podejmiemy próbę kontaktu
w celu sprostowania danych.
Przy braku możliwości kontaktu nieprawidłowe dane zostaną trwale usunięte
- Jak długo przechowujemy dane osobowe.
Państwa dane przechowujemy przez okres niezbędny do realizacji zamówienia,
a także w zakresie obsługi roszczeń po sprzedażowych (np. uprawnień z tytułu zwrotów,
gwarancji, rękojmi) oraz rozliczeń podatkowych.
Dane zapisane w poczcie elektronicznej są trwale usuwane niezwłocznie
po zrealizowaniu zamówienia.
- Komu przekazujemy Państwa dane osobowe
W celu realizacji umowy Państwa dane są udostępnione podmiotom prowadzącym
działalność pocztową lub kurierską, podmiotom prowadzącym działalność płatniczą (np.:
banki) oraz dostawcy usług hostingowych.
W takich przypadkach ilość przekazywanych danych ograniczona jest do wymaganego
minimum.
Wszystkie podmioty, którym będziemy przekazywać dane osobowe Klienta będą je
przetwarzać na podstawie zawartych umów ze Sprzedawcą i tylko zgodnie z poleceniami
Sprzedawcy.
Ponadto Państwa dane mogą zostać udostępnione właściwym organom władzy publicznej
jeśli wymagają tego obowiązujące przepisy prawa.
- Pytania i zastrzeżenia dotyczące danych osobowych
Pytania i zastrzeżenia dotyczące niniejszej Polityki Prywatności proszę kierować
na adres e-mail sklep@swietlik.pl
- Prawo do wniesienia skargi
Maja Państwo prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
jeśli uważają Państwo,że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy
prawa.
Pozasądowe rozpatrywanie sporów
Możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń oraz dostęp do tych procedur:
Kupujący będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem
Konsumenckim np przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Bydgoszczy.
ul. Jagiellońska 10, 85-020 Bydgoszcz
Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się
pod następującym adresem: http://www.uokik.gov.pl, w zakładce
„Rozstrzyganie sporów konsumenckich”.